معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

پیش بینی اجرای ۷۸۸ برنامه همزمان با هفته بسیج مستضعفان در لرستان

همایش علمی و پژوهشی کنگره ۶۳۰۰ شهید  لرستان در هشت سال دفاع مقدس با محوریت برگزاری همایش امدادگران ، پزشکان و پرستاران در سال ۱۴۰۰ و اقدامات موثر رزم بهداری برگزار شد 
کد خبر: ۱۳۰۷۹۴۶

مسئول ستاد اجرایی کنگره در گفت و گو با جام جم آنلاین لرستان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تجلیل از شهدا یک فریضه است ؛ گفت : از سال ۷۵ تا کنون کنگره های مختلفی در سطح ملی به منظور تجلیل از شهدا و گرامیداشت یاد و خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است . 

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، سرهنگ محمودوند افزود: در ادبیات دفاع مقدس یک کنگره داریم و یک اجلاسیه که برای این کنگره ۲۱۷ عنوان برنامه و ۱۴ حوزه فعالیت تصویب شده است که از قبل یک سری برنامه ها با هماهنگی نماینده مقام معظم رهبری در استان ، سپاه پاسداران حضرت َابوالفضل (ع) و با حضور دستگاه های اجرایی به منظور تجلیل از شهدا و مستندسازی آثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بحث و تبادل نظر شده است . 

وی ادامه داد: هدف خدمت رسانی به مردم ، خانواده شهدا و گرامیداشت یاد و خاطرات این عزیزان است و شما می توانید در حوزه ی بهداشت و درمان و رزم بهداری در این کنگره با ارائه ی مقالات علمی و پژوهشی و جمع آوری آثار شهدا ما را کمک نمایید .  

 
 معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بر نقش اهمیت و ضرورت بهداری لشکر و ایثارگری های بهیاران ، پزشکان و پرستارانی که در زمان جنگ با ابتکارات خود در بخش امدادرسانی و بهداشت و درمان فعالیت داشته اند ؛ تاکید کرد.

 سرهنگ امیری گفت: می توان از خلاقیت های این دوستان و جمع آوری خاطراتشان استفاده کرد و واقعیت های جبهه و جنگ را از زبان آنان شنید و در حوزه پزشکی هم دانشجویانی را تربیت کرد که در شرایط بحران و جنگ موفق ظاهر شوند .  

 سرهنگ  ملک آرا؛ مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان نیز بر جمع آوری آثار و مستندسازی ، تعیین کمیته ها ، شرح وظایف اعضا و تامین اعتبارات لازم برای برگزاری کنگره تاکید کرد . 

 پیری علم ؛ مشاور رئیس دانشگاه در امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ، بیان کرد : فضای مبارک بسیجی از قبل در دانشگاه علوم پزشکی استان حکمفرما بوده و این برای دانشگاه یک ارزش است ؛ زیرا بسیجیان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، سرمایه های نظام و دانشگاه محسوب می شوند . 

 مسئول دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه عنوان کرد :  فرصتی ارزشمند دست داده تا نام و یاد و خاطرات شهدا گرامی داشته شود.

مبشر ادامه داد:  در حوزه دانشجویی و امور بانوان دانشگاه ، نیز بر حسب وظیفه سازمانی خود از هیچ کوششی برای برگزاری بهتر این کنگره دریغ نخواهیم کرد . 

 مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد : معتقدم هرچه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا ، جانبازان و رزمندگان کار شود ؛ جبران آن همه زحمات و رشادت های این عزیزان نمی شود .

 علی فرهادی تصریح کرد: ما از برگزاری این کنگره استقبال می کنیم و بر اساس شرح وظائف و حوزه کاری مان برای خلق آثار ماندگار ، تشکیل کمیته دانشجویی و تحقیق و پژوهش در حوزه ی بهداشت و درمان ، تمام تلاش خود را بکار گرفته تا کنگره به نحو احسن در استان برگزار شود .
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها